Frequently Asked Questions

Shipping Information

Welke verzendmogelijkheden hebben jullie?

Standaard maken wij  gebruik van de diensten van POST.NL. Limited- en Art editions worden per koerier bij u afgeleverd. Zodra wij uw bestelling gaan versturen ontvangt u een track & trace code per e-mail. Via de volgende link kunt u uw pakket volgen: jouw.post.nl >>

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij proberen de levertijd altijd bij het product te vermelden. Producten die op voorraad zijn worden normaal gesproken binnen 1-2 werkdagen door POST.NL bezorgd. I.v.m. COVID 19 en de populariteit van het online winkelen kunnen de levertijden afwijken, dit is afhankelijk van de periode en situatie. Producten die niet op voorraad zijn worden door ons besteld en meestal binnen 5-7 werkdagen geleverd.

Frequently Asked Questions (FAQ)

Ik heb een beschadigd artikel, wat nu?

U kunt ons een e-mail sturen op het volgende e-mailadres: klantenservice&faktory.nl

In de mail willen wij de volgende dingen van u weten:

  • Is de doos beschadigd?, zo ja, graag een foto bijvoegen
  • Een foto van de beschadiging
  • Wilt u product terugsturen of wilt u een extra refund/koring i.v.m. de beschadiging?

U kunt uw bestelling naar het volgende adres retoursturen:

Faktory BV
Afdeling: Retouren
Waterloostraat 148
5935 CJ
Steyl – venlo

Als uw retour wordt geaccepteerd dan worden betaalde kosten inclusief eventuele betaalde verzendkosten aan u terugbetaald. De kosten voor het retoursturen zijn voor uw rekening. betreft het een beschadiging of een fout onzerzijds dan betalen wij de volledige kosten ( incl.7,50 voor retourzending).

 

Waar is mijn pakketje?

Soms kan de levering van uw bestelling langer duren zoals aangegeven op de webshop. Dit kan de volgende redenen hebben:

  1. Vertragingen i.v.m. met feestdagen
  2. Vertragingen i.v.m. weersomstandigheden
  3. Vertragingen i.v.m. COVID 19
  4. Vertragingen i.v.m. storingen sorteercentra POSTNL

Maakt u zich niet ongerust meestal in 95% van alle vertragingen wordt uw pakket toch na verloop van tijd geleverd!

Wilt u graag een track & trace code (POSTNL) ontvangen dan kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@faktory.nl  Bellen is ook mogelijk + 31 6 316 323 40

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen via onze payment provider MULTISAFEPAY. Zij zorgen voor de financiële afhandeling met iDeal / Creditcard. Deze dienst is volledig 100% veilig en betrouwbaar. Terugbetalingen verlopen ook via MULTISAFEPAY.

Hoe kom ik aan mijn track & trace code?

Wilt u graag een track & trace code (POSTNL) ontvangen dan kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@faktory.nl  Bellen is ook mogelijk + 31 6 316 323 40t.

Ik wil iets retourneren, wat moet ik precies doen?

Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst van uw bestelling, mits ongebruikt, zonder opgave van reden te retourneren. Het volledige bedrag inclusief de door u betaalde verzendkosten worden gecrediteerd via de door u gebruikte betaalmethode in onze webshop. De retourkosten zijn echter voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Er mogen geen duidelijk gebruikssporen zijn.

Art- en Limited Editions
Art- en Limited Editions mogen niet uit de originele (genummerde) verpakking zijn geweest. Deze kostbare en unieke boeken mogen niet via de normale post naar ons teruggestuurd worden maar moeten verzekerd per koerier bij ons worden aangeboden. Bij beschadiging gaan wij niet tot terugbetaling over en zult u het boek weer zelf moeten ophalen. Om gebruik te maken van uw retourrecht stuurt u een e-mail naar onze klantenservice (klantenservice@faktory.nl) of belt u naar + 31 6 316 323 40 .

Let op! Zorg ervoor dat uw retourzending goed verpakt is, beschadigingen tijdens het retoursturen zijn voor uw risico en rekening. Beschadigde artikelen worden door ons niet retour genomen / gecrediteerd. U kunt uw beschadigde producten retour ontvangen door opnieuw verzendkosten te betalen (neem contact op met onze klantenservice: klantenservice@faktory.nl)

U kunt uw boeken retour sturen naar:

Faktory BV
T.a.v afdeling retouren
Waterloostraat 148
5935 CJ Steyl
Tel. 085-0604000 | +31 6 316 323 40
klantenservice@faktory.nl

Ik heb een winkel en ik wil bij jullie inkopen, is dat mogelijk?

U heeft 2 mogelijkheden:

  1. Kopen bij importeur: importeur bied u hogere kortingen (20-35%) maar u moet ook substantieel meer inkopen (minimaal 5-10 exemplaren per titel).
  2. Inkopen via ons: per titel bestellen met een koning van 25% maar minimale afname 500 euro netto exclusief BTW

Meer info: +31 3 316 323 40